(0)

Selecteer Regio

Jobcoaching: wat?

De jobcoach ondersteunt een werknemer op de werkvloer tijdens de beginperiode van zijn nieuwe job. Zowel de werknemer als de leidinggevende worden betrokken bij deze coaching.


Doel

Een vlotte integratie van de werknemer op de werkvloer.

Een tevreden werknemer en werkgever zijn de basis van een duurzame tewerkstelling. Het verhoogt de (werk)tevredenheid en het rendement.

Een nieuwe werkkracht

In de eerste maand verandert er veel in het dagelijks leven van de werknemer. Aanpassen vergt veel inspanningen van de betrokkenen.

Door in de eerste fase te coachen, krijgen we een zicht op de sterktes en de aandachtspunten van de werknemer. Door te begeleiden op maat van de werknemer en het bedrijf verloopt de integratie vlotter en vermindert de kans op uitval.

Start van de coaching

De coaching gaat van start als alle betrokken partijen instemmen en zich engageren. Het is een vrijwillige begeleiding.

Betrokken partijen:

  • werknemer
  • werkgever
  • leidinggevenden
  • directe werkomgeving

Engagement van de coach

De coach is een tijdelijke, externe expert.
Hij handelt objectief en respecteert ieders privacy.

Tijdens de gesprekken werkt de coach rond:

  • communicatie (met de werkgever, collega’s, klanten …)
  • takenpakket organiseren en realistische werkhoudingen
  • administratieve zaken, procedures (job en privé)
  • familiale omstandigheden, gebrek aan sociaal vangnet
  • rechten van de werknemer
  • trots laten zijn op zijn of haar functie
  • zelfreflectie en -inzicht en het zelfvertrouwen bevorderen

Lees ook

Terug Top